A tankönyv, amelynek két világháború közti részei az általam írt háttéranyagok alapján íródtak, itt érhető el.
Itt pedig egy érdekes kerekasztal-beszélgetésről olvasható beszámoló, amelyen a résztvevők a történelemoktatásról, tankönyvekről, kerettantervről beszélgettek. Én többek között arról is beszéltem, hogy miért nincsen „szerzője” az új tankönyveknek, mit gondolok történészként a kerettantervről és a hiányzó digitális oktatási segédletekről:
A tankönyvről a 2015 tavaszi közzététele után több írás is született:
- Az Indexen Kolozsi Ádám foglalta össze az új tankönyv jellemzőit, erényeit és hibáit (Kolozsi Ádám: Ezt tanítják mostantól a Horthy-korról az iskolában = Index.hu, 2015. május 14.)
- A Múlt-kor történelmi portál híradása a tankönyv újdonságaira koncentrált (Végre egy jó kísérlet: kifejezetten érdekes lett az új történelemtankönyv. = Múlt-kor portál, 2015. június 23.)
- A Tényleg! című történelmi portálon Lőrinc László írt az utóbbi években készült 11.-es történelem tankönyvekről, s ezek közt az OFI új töri könyvéről is – igaz, utóbbihoz elég kevés konkrét észrevétele volt. (Lőrinc László: Hová tűntek a demokraták? = Tényleg.com, 2015. július 14.)
- Az új tankönyv megjelenése – és abban a tanácsköztársaság vezetőiről szóló rész – még egy tévéműsor figyelmét is felkeltette (Beszélgetés az új történelemtankönyvről = 7/24, A 7/24 Embere, 2015. 05. 16.)
- A Történelem Tanárok Egyesületét is megmozgatták az új tankönyvek. Ők tankönyvbírálat készítésére invitálják a diákokat. (A TTE felhívása diákoknak tankönyvbírálatra)